Click here to go to the main page
Beekdaelen municipality / Gemeente Beekdaelen (L)

The Beekdaelen municipality covers an area in the south-east of Limburg between the cities of Heerlen and Sittard. The municipality was formed in 2019 by merging the former Nuth, Onderbanken and Schinnen municipalities and contains fifteen villages. This page is not complete

De gemeente Beekdaelen beslaat een gebied in het zuidoosten van Limburg tussen de steden Heerlen en Sittard. De gemeente werd in 2019 gevormd door het samenvoegen van de voormalige gemeenten Nuth, Onderbanken en Schinnen en omvat vijftien dorpen. Deze pagina is niet compleet.

 

Jabeek

 

The St. Gertrudis is a neo-Gothic cruciform basilica, designed by P.J.H. Cuypers and built in 1858-1859. It replaced an older church of which the 15th-century tower remains.

Location: Dorpsstraat 34 

De St. Gertrudis is een neogotische kruisbasiliek, ontworpen door P.J.H. Cuypers en gebouwd in 1858-1859. Het verving een oudere kerk waarvan de 15e-eeuwse toren nog bestaat.

Locatie: Dorpsstraat 34

 

Bingelrade

 

The St. Lambertus is an aisleless cruciform church in Expressionist style, designed by J.E. Schoenmaekers and built in 1935.

Location: Dorpsstraat 114

De St. Lambertus is een eenbeukige kruiskerk in expressionistische stijl, ontworpen door J.E. Schoenmaekers en gebouwd in 1935.

Locatie: Dorpsstraat 114

 

Doenrade

 

The St. Jozef is an aisleless church in neo-Gothic style, designed by A.C. Bolsius and built in 1871-1872.

Location: Kerkstraat 42

De St. Jozef is een eenbeukige kerk in neogotische stijl, ontworpen door A.C. Bolsius en gebouwd in 1871-1872.

Locatie: Kerkstraat 42

 

Oirsbeek

 

The St. Lambertus has a short tower in a non-specific style, built in 1514 and with on the outside alternating layers of brick and marl. The current two-aisled church was built in 1953 and was designed in a matching style by F.P.J. Peutz.

Location: Raadhuisstraat 10

De St. Lambertus heeft een korte toren in een niet-specifieke stijl, gebouwd in 1514 en met aan de buitenkant afwisselende lagen baksteen en mergel. De huidige tweebeukige kerk werd gebouwd in 1953 en werd in een bijpassende stijl ontworpen door F.P.J. Peutz.

Locatie: Raadhuisstraat 10

 

Amstenrade

 

The O.L.V. Onbevlekt Ontvangen is a hall-church in neo-Gothic style. It was built in 1852-1853 and was the first church by C. Weber. In 1932-1933 it was enlarged by doubling the size of the transept and building a new choir by J.Th.J. and P.J.J.M. Cuypers.

Location: Aan de Kerk 3

De O.L.V. Onbevlekt Ontvangen is een hallenkerk in neogotische stijl, gebouwd in 1852-1853. Het was de eerste kerk van architect C. Weber. In 1932-1933 werd de kerk vergroot door verbreding van het transept en de bouw van een nieuw koor door J.Th.J. en P.J.J.M. Cuypers.

 Locatie: Aan de Kerk 3

 

Schinnen

 

The St. Dionysius is a three-aisled cruciform basilica with two very different parts; a mostly medieval part in natural stone and in Romanesque style, with a part-12th century tower and nave and 14th-century side-aisles, and a neo-Gothic brick transept and choir designed by J.H. Tonnaer and built in 1900.

Location: Deken Keulenplein 1

De St. Dionysius is een driebeukige kruisbasiliek die uit twee twee zeer verschillende delen bestaat; een grotendeels middeleeuws gedeelte in natuursteen en in romaanse stijl, met een toren en schip uit de 12e eeuw en zijbeuken uit de 14e eeuw, en een neogotisch bakstenen gedeelte dat bestaat uit een transept en koor naar ontwerp door J.H. Tonnaer en gebouwd in 1900.

Locatie: Deken Keulenplein 1

 


The chapel Our Lady Queen of Peace is a small building in Traditionalist style, built on top of a hill in 1939. It is usually attributed to H.H.A. Tummers although a proposal sketch of the chapel bears the name of local architect G.J. Pijls.
Location: Achter de Kerk

De kapel Onze Lieve Vrouw Koningin van Vrede is een klein gebouw in traditionalistische stijl, gebouwd in 1939 op de top van een heuvel. Het ontwerp wordt meestal toegeschreven aan H.H.A. Tummers, hoewel een schets van de kapel de naam draagt ​​van de plaatselijke architect G.J. Pijls.

Locatie: Achter de Kerk
 

Schimmert

 

The St. Remigius is a cruciform basilica in a Traditionalist/Expressionist style, designed by J.Th.J. Cuypers and P.J.J.M. Cuypers and built in 1924-1926 of natural stone.

Location: Hoofdstraat 86

De St. Remigius is een kruisvormige basiliek in een traditionalistische/expressionistische stijl, ontworpen door J.Th.J. Cuypers en P.J.J.M. Cuypers en gebouwd in 1924-1926 van natuursteen.

Locatie: Hoofdstraat 86

 
Back to the Province of Limburg